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밴쿠버 중앙일보 뉴스 | 업데이트 20-11-26 09:26

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아마존을 클릭하기 전에 현지에서 구매하세요!

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Covid-19 대유행은 우리 모두에게 힘든 일 이었지만 특히 소매 업계에서는 더욱 그러했습니다. Burnaby North Road Business Improvement Association (BNRBIA)과 같은 비즈니스 지원 조직은 부정적인 영향을 줄이기 위해 전례없는 방식으로 발전해야했습니다.

 

우리는 이 문제에 대해 이야기하기 위해 회장인 Caroline Orazietti(캐롤린 오래지에티)를 인터뷰했습니다.

 

길고 가파른 도로에 배치되어 있기 때문에 North Road 비즈니스 지역은 많은 보행을 유도합니다. 주요 명소는 코리아 타운 (K-Town)입니다. 트라이 시티의 대규모 한인 커뮤니티가 운영하는 소규모 비즈니스를 수용하는 스트립 몰과 상점 및 건물이 밀집한 건물입니다. K-Town은 BNRBIA의 업무를 지원하는 독특한 "타운 센터"입니다.

 

BNRBIA는 North Road의 Burnaby 쪽에서 운영되는 약 150 개의 사업체에 서비스를 제공합니다. 1 번 고속도로 고가도로 바로 북쪽에서 시작하여 Cameron 근처에서 녹지 공간이 시작되는 곳까지. North Road는 Lower Mainland에서 가장 오래된 거리입니다. 처음에는 수도 인 "New West"의 사람들이 주말에 Port Moody의 아름다운 경치를 즐기기 위해 지은 도로입니다.

 

BIA의 정상적인 기능은 회원을 대신하여 옹호하기 위해 정부 및 기관과 연락하는 것입니다. 회원사들의 일상 생활에서 발생하는 문제 해결에 능숙합니다.

 

예를 들어 건물 입구를 막는 허가증이없는 대형 트럭과 같은 작은 상황 일 수 있습니다. 고객 충성도는 수년간의 우수한 서비스를 기반으로하지만 한 번의 서비스 불량 또는 불편으로 사라질 수 있습니다. 이러한 일이 발생하지 않도록하는 것은 BIA의 일상적인 작업이지만 필수적인 작업입니다.

 

전 세계적인 유행병에 대처하는 것은 전체적으로 다른 규모입니다. 회원들을 돌보기 위해 자원 봉사 임원과 그 스태프의 전면적 인 반응과 모든 손이 필요했습니다.

 

전염병이 지난 3 월 폐쇄를 가져 왔을 때 상점 전면에 대한 기물 파손 위협이 현실이 되었습니다. 사람들은 TV에서 밴쿠버 시내의 상점이 문을 닫는 것을 보았고 BIA는 North Road에서 그런 일이 일어나기를 원하지 않았습니다.

 

기물 파손의 위협을 방지하기 위해 BIA는 지역 RCMP와 함께 경고 포스터를 게시했습니다. 그들은 가능한 한 빨리 상점 앞 창문에 파손되지 않도록 사람들에게 경고하는 포스터를 붙였습니다. 타이밍이 핵심이었습니다. 회장인 Caroline Orazietti(캐롤린 오래지에티)는 "상인들이 원하지 않으면 내려 놓을 수 있었지만 모두 그날 게시되었고, 몇 시간 만에 모든 창문에 경찰 사진이 있었고 그들이 당신을 지켜 보는 것 같았다”고 회상했습니다.

 

단순한 행동으로 보이지만 커뮤니티가 경계하고 있음을 보여주었습니다. RCMP는 24 시간 내내 순찰을 증가 시켰습니다. 공동 작업을 할 때 우선 순위 중 하나는 회원 기업과 고객의 안전과 보안입니다.

 

BNRBIA는 또한 한국어 통역사를 확보해서, 그들은 회원들이 CERB와 같은 정부 프로그램과 $ 40,000 대출 프로그램과 신청 방법에 대해 알려주었습니다. 또한, Rent Relief 프로그램의 복잡한 규칙을 따르는 Wading은 지속적인 도전임이 입증 되었습니다. BIA는 Burnaby Board of Trade 및 City of Burnaby와 같은 파트너 조직과 협력하여 회원을 돕기위한 최신 정보를 유지합니다.

 

North Road BIA는 전염병으로 인해 몇 개의 사업체를 잃었습니다. 그러나 많은 사람들이 운영에서 능동적이고 유연하게 대처하고 있습니다. BIA는 레스토랑 및 기타 서비스 사업에 대해 가장 걱정합니다. 우리에게 두 번째 유행병의 물결과 더 제한적인 정부 조치로 인해 그들은 그들 중 일부가 향후 몇 달 동안 견딜 수 없다는 것을 알고 있습니다.

 

다가오는 크리스마스 시즌은 매우 중요합니다. Carolyn Orazietti 회장에 따르면 "우리는 믿을 수없는 긴박함을 느낍니다."라고 말합니다. "모든 사람들이 주 전역에서 크리스마스 광고 비용을 두 배로 줄이고 있습니다. 메시지는"현지 쇼핑 "입니다. 현지 쇼핑을 도와주고 현지 식사를 도와주세요. 아마존은 귀하의 비즈니스가 필요하지 않습니다. 

 

지역 소매 업체는 귀하의 비즈니스가 필요합니다. 현지에서 구매하는 것을 생각해보십시오. "라고 Carolyn Orazietti 회장이 강조합니다.

  

모든 지역 소매 산업의 가장 큰 도전은 아마존과 같은 온라인 상인과의 경쟁입니다. BIA는 회원들에게 온라인 상태인지 계속해서 묻습니다. 그렇지 않은 경우 온라인 연결을 도와 줄 수있는 학생 자원 봉사자와 연결합니다.

 

BIA는 다음 주에 크리스마스 캠페인을 시작합니다. 매년 그들은 사람들에게 투표 용지를 작성하여 상자에 넣어달라고 요청함으로써 천 달러를 지불합니다. 올해 그들은 사람들에게 입장하기 위해 휴대 전화에서 QR 코드 사진을 찍도록 요청할 것입니다.

 

BIA는 또한 더 넓은 시장에 도달하기 위해 "인플루언서"에 의지합니다. 소셜 미디어의 일부 젊은이들은 20 ~ 30 만명의 팔로워를 가지고 있습니다. BIA는 그들에게 제품 샘플을 제공하고 지역 업체에 소개하여 소셜 미디어에 현지 공급 업체를 소개하도록 장려하고 있습니다.

 

대유행 기간 동안 BNRBIA의 또 다른 주요 이니셔티브는 시카고 BIA의 유사하지만 더 큰 작업에서 영감을 얻은 "청소년 대사 프로그램"입니다. 앰배서더는 North Road의 다른 위치에 배치되어 회원을위한 프로모션을 수행합니다. 그들은 손 소독제와 정보 브로셔를 배포했습니다. 고객은 "이 지역에서 쇼핑 할 때 예기치 않은 보너스"를받습니다. North Road에 올 때의 가치를 확인하는 것은 실습입니다.

 

BNRBIA는 프로그램을 제공하기 위해 대학생을 고용했습니다. 웹 사이트에 올라온 후 한 시간 만에 프로그램이 세 배로 예약되었습니다. 30 시간의 자원 봉사 시간을해야하는 지역 고등학생 풀이 도움이됩니다. Covid가 예방하지 않으면 프로그램을 계속합니다.

 

BNRBIA는 공공 예술, 벤치, 조경, 계절 배너 및 개선 된 거리 조명을 장려하는 등 대유행 직전에 강력한 6 개년 계획을 시작했습니다. BIA는 North Road의 Coquitlam쪽에 회원 영역을 확장하기 위해 노력하고있었습니다.

 

스카이 트레인 지역 근처의 폭발적인 개발로 North Road 비즈니스의 잠재력은 무한합니다. 그러나 그들은 먼저이 긴 전염병 터널의 반대편으로 안전하고 안전하게 가야합니다.

 

온라인이 아닌 오프라인 매장에서 50 달러를 지출하면 해당 지역 비즈니스를 대신 할 수 있습니다. 

 

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The Covid-19 pandemic has been hard on all of us but particularly for the retail industry. Business support organizations like Burnaby North Road Business Improvement Association (BNRBIA) have had to step up in unprecedented ways to blunt the negative impact.

 

Typically, a BIA is set up in the old town centre with a cenotaph and a clock where the village leaders place flower baskets and other attractions to entice pedestrians to gather and enjoy local trades. 

 

Due to its layout on a long steep inclined road, the North Road business area invites very little foot traffic.  The main attraction is the Korea Town (K-Town): clusters of strip malls and stores and buildings that host small businesses operated by and for the large Korean community in Tri-Cities.  The K-Town is the unique "town centre" that powers the work of the BNRBIA.

 

The BNRBIA serves about 150 businesses operating on the Burnaby side of North Road, starting from the Highway 1 overpass directly north to where the green space starts near Cameron.  North Road is the oldest street in Lower Mainland:  a road built initially for people in the capital city of "New West" to enjoy the scenic beauty of Port Moody on weekends.  

 

The normal function of the BIAs is liaise with governments and agencies to advocate on their members' behalf.  They are very good at troubleshooting problems that pop up in the daily life of their member businesses.  

 

It could be a small situation like a large truck without a permit blocking a building's entrance.  Customer loyalties are built on many years of good services but can vanish with one poor service or an inconvenience.  Ensuring that this doesn’t happen is the routine but essential work of any BIA.  

 

Dealing with a global pandemic is on a whole different scale. It required an all hands on deck, full-frontal response by the volunteer Executive and its staff to take care of its members.  

 

When the pandemic brought a lockdown last March, a threat of vandalism to the storefront became real. People saw the stores boarded up in downtown Vancouver on TV.   The BIA didn't want that for North Road.   

 

Instead of boarding up, the BIA worked with the local RCMP on a poster campaign.  They put up a poster of police officers on as many storefront windows as possible, as quickly as possible.  The timing was of the essence.  "If the merchants didn't want them, they could take them down, but they were all going up that day," recalls Orazietti.  

 

In a matter of hours, they had a picture of a police officer looking out the windows as if to say Burnaby police are watching you.”  It’ seems a simple act but showed that the community was on the look out.   The RCMP increased the patrol around the clock.  Working in collaboration, one of their priorities is safety and security of their members businesses and customers.  

 

The BNRBIA also obtained a Korean speaking interpreter and called their member businesses.   They needed their members to know about the government programs like CERB and the $40,000 loan programs and how to apply for them.  Wading, through the complex rules of the Rent Relief program, proves to be an on-going challenge. The BIA works with their partner organizations like the Burnaby Board of Trade and the City of Burnaby to keep up with the latest information to help their members.  

 

The North Road BIA has lost a few businesses due to the pandemic.  But many are holding on by being proactive and flexible in their operations.  The BIA is most worried about the restaurants and other service businesses.  With the second wave of the pandemic upon us and more restrictive government measures, they know some of them may not make it through the next few months.

 

The upcoming Christmas season couldn’t be more crucial. "We feel the urgency like you can't believe," according to the Executive Director, Carolyn Orazietti. "Everybody is doubling down on their advertising dollars for Christmas right across the province.  And the message is "shop local."  Shop local to help out.  Dine local to help out.  Amazon doesn't need your business.  The local retailers need your business.  Please think local," stresses the Executive Director.

 

The single biggest challenge for the local retail industry everywhere is the competition from online merchants like Amazon.  The BIA continually asks its members whether they are online.   If not, they offer to connect them with student volunteers who can help them get online.  

 

The BIA is launching their Christmas campaign next week.  Every year they offer a thousand dollar raffle by asking people to fill in ballots and place them in boxes.  This year they will ask people to take photos of QR codes on their phones to enter.

 

The BIA also leans on "influencers" to reach broader market.  Some young people on social media have 200-300k followers.   The BIA has been engaging them by giving them samples of products and introducing them to local businesses to encourage them to showcase the local vendors on social media.

 

Another major initiative of the BNRBIA during the pandemic is the “Youth Ambassador program” inspired by the similar but larger work by the Chicago BIA.   The Ambassadors are deployed in different locations on North Road to do promotions for members.  They distributed hand sanitizers and information brochures.    Customers get an "unexpected bonus for shopping in the area."  It’s a hands-on effort to get them to see the value in coming to North Road. 

 

The BNRBIA hired a university student to deliver the program.  Within an hour of it being on its website, the program triple booked.   Having a pool of local high school students who need to do 30 volunteer hours helps.  If the Covid doesn't prevent it, they will continue with the program. 

 

The BNRBIA had launched a robust six-year plan just before the pandemic, which included encouraging public art, benches, landscaping, seasonal banners and improved street lighting. The BIA had been working on expanding its membership area to the Coquitlam side of North Road.  

 

With explosive development near the Sky train area, the potential is limitless for North Road businesses.  But they have to first make it to the other side of this long pandemic tunnel, safe and secure.  

 

The general public can all help in this.  If we spent $50 in a local store instead of online, we can help save that business on our local store. Before you click on Amazon, please think local!

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