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밴쿠버 | [샌디 리 리포트] 미나리는 우리의 투쟁에 대한 해독제를 보여줍니다.

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작성자 샌디 리 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물 작성일21-03-24 09:41 조회2,716회 댓글0건

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지난 월요일, 한미 영화 '미나리'는 한국 역사상 처음으로 여우 조연상을 포함 해 오스카상 6 개 후보에 올랐습니다. 아버지가 농장 소유의 꿈을 추구 할 수 있도록 80 년대 초 아칸소에 정착 한 한국의 젊은 가족에 대한 작은 인디 영화로 엄청난 인정을 받았습니다.

 

바로 이튿날 인 3 월 16 일, 6 명의 아시아계 미국인 여성 (그중 4 명은 한국에서 온)이 애틀랜타에서 총격당했습니다. 피해자들의 이야기는 가슴이 아픕니다. 총격 사건이 증오 범죄 였는지에 대한 논쟁이 계속되고 있습니다.

 

 

네, 총격은 캐나다가 아닌 미국에서 일어났습니다. 미국에는 우리가 가지고 있지 않은 총기 문화가 있지만 아시아계 캐나다인에 대한 폭력은 수개월 동안 상승세를 보였습니다. 전염병으로 고통받는 한 해 동안 총격 사건은 한국인 디아스포라에게 고통스러운 직감이었습니다.

 

우리 가족도 1978 년에 캐나다로 이주했을 때 학교 친구, 선생님, 이웃 모두가 우리에게 너무나 친절해서 어떻게 계속 될 수 있을지 궁금했습니다. 하지만 그랬습니다. 우리 가족은 40 년 넘게 깊은 사랑과 우정, 캐나다의 무한한 관대함을 누려 왔습니다.

 

 

그러나 무고한 아시아계 캐나다인에 대한 이러한 공격은 우리의 장기적인 고통과 전염병으로 고통받는 추악한면을 그립니다. 우리는 아시아계 캐나다인에게 나쁜 일이 일어났다는 것을 알고 있습니다. 캐나다는 세기의 전환기에 중국 이민자에게 인두세를 부과하고 2 차 세계 대전 동안 일본계 캐나다인을 억류했습니다.

 

더 많은 사람들이 예방 접종을 받고 더 정상적인 삶으로 돌아갈 때, 인종적 동기에 의한 폭행이 줄을까요? 아니면 우리 사이에서 더 격렬하고 분열적인 분쟁을 향해 가고 있습니까?

 

"미나리"는 우리 주변에서 볼 수있는 위험에 대한 해독제를 보여줍니다. 인종적, 종교적, 계급적 긴장을 무력화하고 관계를 강화할 수있는 방법을 보여줍니다. 영화의 인기는 해독제의 힘을 보여줍니다.

 

'미나리'의 이야기는 많은 배경과 문화를 아우르는 보편적 인 가족 이야기로 인해 한국 디아스포라를 훨씬 넘어서 관객에게 다가갑니다. 이질적인 캐릭터 간의 수용, 사랑 및 이해는 Covid-19와 고조된 인종 차별로 인해 악화 된 고통과 고통을 달래줍니다.

 

"미나리"는 서로 다른 문화의 만남의 어색함을 대담하지만 부드럽게 인식합니다. 아칸소 소년이 교회에서 처음으로 주인공 인 한국계 미국인 소년 데이브를 만났을 때 그는 "왜 얼굴이 그렇게 평평 해?"라고 똑바로 묻습니다. 다음에 인종 차별을 외치는 사람은 아무도 없습니다. 대신 우리는 두 아이가 함께 어울리고 잠자리에 드는 것을 봅니다. 실생활에서 이야기의 현실적인 아크입니다.

 

영화는 젊은 아버지 Jacob과 그의 아내 Monica가 다른 경로를 통해 Will Patton의 캐릭터 인 Paul과 신뢰하는 우정을 쌓는 방식에서 똑같은 일을합니다. 종교를 통해 모니카와 그와 함께 에이커의 땅을 경작하겠다는 결심을 통해 야곱. 비 종교적인 야곱은 바울의 편심 한 종교적 관습에 대해 판단하지 않았습니다.

 

 

낯선 사람들이 우리를 그들과 같은 인간으로 알게 될 때까지 우리는 이해할 수없는 것처럼 보일 수 있습니다. 이게 진부하게 들리지만 그게 제 인생에서 경험 한 것입니다. 시골에 사는 것은 다양한 방식으로 이러한 장벽을 허물 수있는 기회를 제공합니다. "미나리"는 도시와 시골의 조화를 또 하나의 쉬운 테마로 보여줍니다.

 

"Minari"는 인종, 종교 및 도시와 시골에 대한 장벽이  판단력과 용기를 통해 어떻게 허물어 질 수 있는지를 잘 보여주기 때문에 인정받을 가치가 있습니다. 모니카는 고통 스럽지만 단호하게 자신의 안전 지대를 벗어나 다른 방법으로는 할 수없는 사람들과 공간, 시간 및 의식을 공유 할 수있는 기회를 만듭니다. 그것이 바로 "미나리"가 우리 시대를위한 해독제의 길을 보여주는 이유입니다.

 

영화의 끝에서 "미나리"는 제가 항상 믿어 왔던 것을 강화했습니다. 우리는 눈에 보이는 소수자로서 "성 노동자 유혹"이나 모델 이민자 과도하게 성취하는 것과 같이 다른 사람들이 만드는 이미지에 굳어지지 않도록 우리의 이야기를 전해야합니다.

 

미나리의 힘은 매일 한인 이민자 이야기를 아름답고 매끄럽게 애니메이션화 한 방법입니다. 모든 문화와 배경을 아우르는 인문학과 공명하고 연결하는 방식으로. 핵심에서 우리는 성별, 인종 또는 배경 전체보다 훨씬 더 많은 인간이기 때문입니다.

 

이민진의 한국 디아스포라 소설 "파칭코"는 "역사가 우리를 실패했지만 상관 없다"라는 놀라운 대사로시작합니다. 그녀가 의미하는 것은 역사는 평범한 삶의 이야기를 기록하지 않는다는 것입니다. 유명한 그림과 고전 소설은 부유하고 강력한 사람들의 이야기입니다. "파칭코"는 또한 한국, 일본, 미국을 여행하는 4 세대 한인 가족의 이야기를 들려줍니다.

 

일상적인 사람들에 대한 좋은 이야기, 잘 알려진 이야기는 매우 중요합니다. 우리는이 이야기를 듣고 읽어야 서로 관계를 맺고 연결할 수 있습니다. 그것이 코리아 데일리와 같은 지역 신문이 중요한 이유 중 하나입니다. 그래서 "미나리"와 같은 영화와 "파칭코"와 같은 서사적 소설이 반향을 일으킵니다.

 

 

Minari shows us the antidote to our strife.

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Last Monday, the Korean-American movie "Minari" snatched six Oscar nominations, including the best supporting actress role for the first time in Korean history. Colossal recognition for a small indie movie about a young Korean family settling in Arkansas in the early 80s so that the father could pursue his dream of owning a farm. 

 

The very next day, on March 16th, six Asian-American women, four of them from Korea, were gunned down in Atlanta. The stories of the victims are heart-breaking. The debate ensues about whether the shooting was a hate crime.
 

Yes, the shooting happened in the U.S., not in Canada. I know the U.S. has a gun culture that we don't have, but the violence against Asian Canadians has seen an uptick for many months. In a year of pandemic suffering, the shooting was a painful gut-punch to the Korean diaspora.

 

When my family moved to Canada in 1978, everyone from school friends, teachers, and neighbours was so kind to us I wondered how it could continue. But it did. Our family has enjoyed the deep love and friendship and Canada's boundless generosity for over forty years.
 

But these attacks against innocent Asian-Canadians paint the ugly side of our prolonged pain and suffering from the pandemic. We know bad things were done to Asian Canadians. Canada levied a head tax on Chinese immigrants at the turn of the century and interned Japanese Canadians during WWII.  

 

When more people are vaccinated and go back to a more normal life, would the racially motivated assaults die down? Or are we heading toward more intense and divisive strife among us?

 

"Minari" shows us an antidote to the danger we see around us. It shows us how we can neutralize the racial, religious and class tensions and strengthen our relationships. The movie's popularity shows its antidote power. 


 The stories in "Minari" reach an audience far beyond the Korean diaspora because its universal family story resonates across many backgrounds and cultures. The acceptance, love and understanding between disparate characters soothe the pain and suffering exacerbated by Covid-19 and heightened racism.  


 "Minari" boldly but softly recognizes the awkwardness of the meeting of different cultures. When the Arkansas boy meets the main child character, a Korean American boy, Dave, at the church for the first time, he asks straight out, "Why is your face so flat?." We see no one shouting racism next. Instead, we see the two children hanging out together and having sleepovers. It is the realistic arc of the story in real life.

 

The movie does the same in how Jacob, the young father, and his wife Monica develop a trusting friendship with Paul, Will Patton's character, through different pathways. Monica through her religion and Jacob through his determination to cultivate acres of land with him. The non-religious Jacob does not render judgment on the eccentric religious practices of Paul.  
 

We may seem incomprehensible to strangers until they get to know us as human beings just like them. I know this sounds corny, but that's what I've experienced in my life. Living in rural communities affords a chance to break down those barriers in different ways. "Minari" shows us the blending of the urban and rural as another effortless theme.

 

"Minari" deserves recognition because it presciently shows how barriers over race, religion and urban vs. rural can be torn down through less judgement and more courage. By stepping out of her comfort zone, painfully but resolutely, Monica creates a chance to share the space, time, and rituals with people she might not otherwise. That's why "Minari" shows us the way to an antidote for our time.

 

At the end of the movie, "Minari" reinforced what I have always believed. That we have to tell our stories so that we, as a visible minority, don't get cemented into the images of others' making, like "tempting sex workers" or overachieving model immigrants.  

 

Minari's power is how it animated every day Korean immigrant stories in such a beautiful seamless way. In ways that resonate and connect us with the humanities across cultures and backgrounds everywhere. Because at the core, we are human beings that are much more than the whole of our gender, race or background. 

 

Min Jin Lee's Korean diaspora novel "Pachinko" starts with the startling line, "History failed us, but no matter." What she means by that is history does not record stories of ordinary lives. The famous paintings and classic novels are stories of the wealthy and powerful. "Pachinko" also tells a story about a four-generation of a common Korean family in their journey through Korea, Japan and the U.S. 

 

Good stories, well-told, about everyday people matter a lot. We need to hear and read these stories so that we can relate and connect to one another. That's one of the reasons why local papers like the Korea Daily matters too. That's why the movie like "Minari" and the epic novels like "Pachinko" resonates with a great swath of diverse people.  

 

It's been a sad week in an inordinately tiresome time of the pandemic. But I am optimistic about new things we don't yet see on the horizon. How exciting would it be to experience the "Roaring Twenties" again? Would we have new versions of high fashion and jazz? New ways to travel, dine, work and socialize? Can we lessen the societal tensions causing strife? "Minari" shows us what's possible when we tell, listen and live each others' stories with an open mind.

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