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밴쿠버 | [샌디 리 리포트] 정부 조달에 관한 캐나다 국방 장관 Harjit Sajjan : 정부에 판매 및 공급하는 방법.

밴쿠버 중앙일보 뉴스 | 업데이트 21-03-10 07:47

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https://youtu.be/NY0qkaGG81M

 

Harjit Sajjan 캐나다 국방 장관은 지난주 버나비 상공 회의소와 Tri-Cities 상공 회의소에서 국방부를 포함한 캐나다 정부와 사업을 할 수있는 기회에 대해 가상으로 연설했습니다.

 

국방 지출은 상당하며 2016 년 188 억 달러에서 2026 년 327 억 달러로 증가 할 것입니다. 그들은 장비를 구입하고 인프라를 구축하며이 돈으로 인력을 고용합니다. 그러나 이것은 전체 서비스를 제공하기 위해 국가 정부가 지출하는 작은 부분입니다. 그들은 모든 유형과 규모의 기업에서 상품과 서비스를 구매합니다.  

 

그러나 정부와 계약을 체결하려면 길고 복잡한 과정이 필요합니다. 현장에 전문성을 갖춘 직원을 보유한 대기업의 경우에도 어려운 일입니다.  

 

중소기업에는 어떤 기회가 있습니까? 애초에 관심을 가져야하는 이유는 무엇입니까?

 

정부의 ITB (산업 및 기술 혜택) 정책 과 웹 사이트 BuyandSell.gc.ca BBOT의 전문가와 Sajjan 장관의 프레젠테이션을 보면  답이 있습니다.  

 

ITB 정책에 따르면 1 억 달러 이상의 가치가 있는 정부 계약에는 캐나다 콘텐츠가 해당 금액과 동일해야합니다. 이는 중소 기업이 계약자에게 상품과 서비스를 제공 할 수있는 중요한 하도급 기회를 창출합니다. 하청 업체는 캐나다 콘텐츠 규칙도 준수해야합니다.  

 

Western Economic Diversification의 관계자는 ITB 정책에 현재 경제적 의무가 $ 36B라고 말합니다. 600 개 이상의 캐나다 조직이 적극적인 ITB 프로젝트의 혜택을 받고 있으며 캐나다 기업이 개발할 수있는 미래 기회가 $ 5.38B 이상입니다. 또한 ITB 정책은 R & D에 대한 승수를 제공합니다. 즉, 회사가 R & D에 1 달러를 투자하면 캐나다 콘텐츠 요구 사항에서 5 달러에 대한 크레딧을 받게됩니다.

 

ITB 정책은 캐나다 전역에서 400 개 이상의 중소기업의 확장을 지원하고 있습니다. 40 개가 넘는 학술 및 연구 기관은 활발한 ITB 프로젝트 (수출, 중소기업을위한 글로벌 위임 및 기회 유치)의 혁신 및 기술 노력의 혜택을받습니다.

 

그러나 중소기업은 이러한 계약자가 누구인지 어떻게 파악하고 그들과 전략적 파트너십을 맺을까요? 

당신은 일을해야합니다.  

 

국방 관계자는 이해 당사자가 방문하고 국방 역량 청사진 웹 페이지를 주요 산업 역량 (KIC)별로 찾아보고 해당 산업에 속하는 프로젝트를 식별 할 것을 권고합니다. 온라인 검색 가능한 형식으로 방위 조달 및 계약 기회에 대한 정보를 제공합니다.

 

잠재적 인 기업은 어떤 프로젝트를 사용할 수 있는지, 요구 사항이 무엇이며, 공급망에 어떻게 적용 할 수 있는지 알아보기 위해 시간과 에너지를 소비해야합니다. 이 작업이 많이 걸립니다 그리고 그들은 그것으로 얻을 수 있다면, 도전 할 수 있지만, 캐나다의 공급 업체로서뿐만 아니라 '프로젝트 팀'의 일환으로 세계 시장에 문을 열 수 있습니다.

 

밴쿠버에있는 서부 경제 다각화 사무소에 연락하는 것이 가장 먼저 취할 수있는 조치입니다.

 

그 동안 국방부 프로젝트의 하청 업체에 관심이있는 경우 따라야 할 지침입니다.

 

  1. 인내심 : 관계를 구축하는 데 필요한 기간이 걸릴 수 있습니다.

 

2.. 항공, 육상, 해양, 사이버 등 어떤 산업 분야에 집중할 것인지 결정

 

3. 목표 시장에서 최고 입찰자 및 계약 업체가 누구인지 파악

 

4. 온라인으로 회사 등록 다가오는 입찰에 대한 대상 공급 업체

 

5. 귀사가 특정 자격 증명 또는 인증 (예 : 제품 관리)이 필요한지 조사하십시오.

 

6. 귀사 제품 또는 서비스의 캐나다 콘텐츠 가치를 결정하십시오. 이것이 귀사의 경쟁 우위가 될 것입니다!

7. BuyandSell.gc.ca 를 방문하십시오 정기적으로 다가오는 입찰 및 업계 계약에 대한 최신 정보를 확인하고 ITB 웹 사이트를 방문하여 ITB 정책을 더 잘 이해하십시오.

 

8. 지역 개발 기관 (RDA) 담당자에게 문의하고 Global Affairs Canada의 Trade Commissioner Service에 참여하십시오.

 

모든 기업이 국방부 계약을 추구하는 데 적합하거나 관심이있는 것은 아닙니다. 다른 옵션이 있습니다. 캐나다 정부는 상품과 서비스를 구매하는 데 연간 230 억 달러를 지출합니다.   

 

그러한 상품이나 서비스를 제공하는 사업체가 될 수 있습니다. 이러한 기회를 찾는 가장 좋은 방법은 방문하여 BuyandSell.gc.ca 이를 탐색하는 데 많은 시간을 보내는 것입니다. 

Sajjan 장관의 발표에 참석 한 모든 공무원들은 당신이 이것을 할 것을 권장했습니다. 

 

사이트 방문자는 정부가 구매해야하는 모든 것에 대한 입찰 기회를 찾을 수 있습니다. 규칙 및 프로세스에 대한 정보가 있습니다. 또한 정부 구매 프로세스의 작동 방식에 대해 배울 수있는 세미나 및 웨비나도 있습니다.  

 

많은 사람들이 정부 계약에 입찰하는 방법을 모릅니다. 납세자의 돈을 보호하기위한 많은 규칙이 있기 때문에 번거로운 과정입니다. 압도적 일 수 있습니다. 대기업에는 연중 무휴로 일하는 팀이 있습니다. 소규모 기업은 조달 사무소에 도움을 요청해야합니다.

 

BuyandSell.gc.ca사이트들이 웹  도움을 요청 할 수 있습니다 사무실과 담당자에 대한 링크가 있습니다.

 

당신이   갈 BuyandSell.gc.ca에 그들은 당신이 당신이 판매하는 무엇을 검색하는 것이 좋습니다. 전체 사이트는 강력한 검색 엔진입니다. 판매하는 제품에 대한 GSIN (상품 및 서비스 식별 번호)이 있으면 도움이됩니다. 그것은 입찰에 대한 링크와 물건을 구입하는 부서에 대한 링크로 이어질 것입니다. 귀하의 경쟁자가 누구인지 또는 귀하의 잠재 고객이 누구인지 알 수 있습니다. 정부 공급망에 들어가는 방법입니다.

 

일부 정부 조달 요구는 너무 작거나 긴급하거나 지적 재산권 규칙을 위반하기 때문에 공개 입찰에서 제외됩니다. 그러나 거의 모든 정부 구매 요구가이 사이트에 게시됩니다.  

 

정부와 사업을하는 것은 좋은 기회입니다. 그러나 노력과 헌신이 필요합니다.  



Canada’s Defence Minister Harjit Sajjan on Government Procurement: How to sell and supply to the government. 

 

https://youtu.be/NY0qkaGG81M

 

Canada's Defence Minister, Honourable Harjit Sajjan, spoke virtually to the Burnaby Board of Trade and the Tri-Cities Chamber of Commerce last week about opportunities to do business with the Canadian Government, including the Department of Defence. 

 

Defence spending is significant, and it will grow from $18.9 billion in $2016 to $32.7 billion in 2026.  They buy equipment, build infrastructures and hire people with this money. But this a small part of what the national Government spends to deliver services as whole.   They buy goods and services from businesses of all manners and sizes.  

 

But landing a contract with any part of the Government involves a lengthy and complicated process.  Even for large companies with staff with expertise in the field it’s challenging.   

 

What chances do small and medium businesses have?   Why should they bother at all?  

 

The answers lie in the Government's ITB (Industrial and Technological Benefits) Policy and the website, BuyandSell.gc.ca, according to the experts at the BBOT’s and Minister Sajjan's presentation.  

 

The ITB policy requires that government contracts worth more than $100 million have the Canadian content equal to that amount.  That creates a significant subcontracting opportunities for small and medium-sized businesses to provide goods and services to the contractor.   The subcontractors have to adhere to the Canadian content rule as well.  

 

The official at the Western Economic Diversification tells us that the ITB policy has $36B in current economic obligations.  More than 600 Canadian organizations benefit from active ITB projects, with over $5.38B of future opportunities for Canadian companies to develop.  Moreover, the ITB policy provides multipliers for R & D, meaning if a company invests $1 in R & D, it will get credit for $5 in Canadian content requirement. 

 

The ITB policy is supporting the scaling up of more than 400 small and medium businesses across Canada. Over 40 academic and research organizations benefit from innovation and skills commitments from active ITB projects—exports, attracting global mandates and opportunities for small and medium businesses.

 

But how do small and medium businesses find out who these contractors are and enter into strategic partnerships with them?  You have to do the work.  

 

The Defence official advises that interested parties visit the Defence Capabilities Blueprint webpages and browse by Key Industrial Capability (KICs) to identify projects that fall within your industry. It provides information about defence procurement and contracting opportunities in an online searchable format.

 

Potential businesses need to spend the time and energy to learn what projects are available, what the requirements are and how they can fit into the supply chain.   While it takes a lot of work and can be challenging, if they can get into it, it can open up doors to the global market as a part of the "project team” as well as being a Canadian supplier.

 

Contacting the office of Western Economic Diversification Office in Vancouver is the first step you can take.  

 

In the mean time, this is the guideline from them to follow if you are interested in being a sub-contractor for the Department of National Defence Projects.

 

  1. Be patient:  It can take years to build relationships.

2. Determine what industry domain(s) you want to focus on - air, land, marine, cyber.

3. Know who the top bidders and contractors are in your target market.

4. Register your company online with your target vendors for upcoming tenders.

5. Investigate whether your company needs specific credentials or certifications (i.e. controlling goods).

6. Determine the Canadian Content Value of your product or service.  It will be your competitive advantage!

7. Visit BuyandSell.gc.ca regularly to keep current of upcoming tendering and industry engagements and visit the ITB Website to understand the ITB Policy better

8. Talk to your Regional Development Agency (RDA) representative and engage with Global Affairs Canada's Trade Commissioner Service.

 

Not all businesses are suitable or interested in pursuing the defence department contracts.   There are other options for them.   The Government of Canada spends $23 billion a year buying goods and services.   

 

You can be the business that provides those goods or services.  The best way to find those opportunities is to visit BuyandSell.gc.ca and spend lots of quality time navigating it.  All officials who were present for Minister Sajjan's presentation recommended that you do this. 

 

The visitors to the site can find tender opportunities for all things the Government needs to buy.  It has information on rules and processes. It also has seminars and webinars to learn about how the government purchasing processes work.  

 

A lot of people don't know how to bid on government contracts. It is a cumbersome process because there are many rules to protect taxpayers' money.  It can be overwhelming.  Big companies have a team that works on these 24/7.  Small businesses need to reach out to the procurement office for help.  The BuyandSell.gc.ca website has links to offices and people they can seek help from.

 

When you go on BuyandSell.gc.ca, they recommend that you search for what you sell. The whole site is a powerful search engine.  It helps to have a GSIN (Goods and Services Identification Number) for the product you sell.  It will lead to links to tenders and links to departments buying things.   It will give you a sense of who your competition is or your potential clients are.  It is a way for you to get into the government supply chain.

 

Some government procurement needs are excluded from public tender because they are too small, urgent or violate intellectual property rules, etc. But almost all government purchasing needs are posted on this site.  

 

Doing business with the Government is a great opportunity.  But it requires work and commitment.  

 

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